9 zasad zdrowego odchudzania?

Home » Odżywianie » 9 zasad zdrowego odchudzania?
Odżywianie, Zdrowie Brak komentarzy

Któż z nas nie marzy o szczupłej i zgrabnej sylwetce, która nie wymagałaby żadnych wyrzeczeń i wysiłku fizycznego, no któż? Niestety mało jest takich osób, które mogą jeść wszystko, a nie przybierają na wadze. Większość z nas przynajmniej raz w życiu będzie na diecie odchudzającej. Jednak zanim podejmiemy decyzję należy poznać zasady zdrowego odchudzania.

Zasada pierwsza 

Spisuj wszystko co zjadasz. Prowadź dokładne notatki przez trzy kolejne dni, co, gdzie, kiedy i z kim jesz. Takie informację pomogą Ci uświadomić sobie, jakie masz nawyki żywieniowe.

Zasada druga

Wyznacz sobie cel. Zdrowa jest zdrowa utrata masy ciała, nie więcej niż 1 kg na tydzień. Szybsze tempo utraty zbędnych kilogramów bardzo często oznacza, że traci się raczej tkankę mięśniową, a nie tłuszczową.

Zasada trzecia

Znajdź najlepszą dla siebie metodę działania. Dla niektórych osób najskuteczniejsza jest dieta niskotłuszczowa, podczas gdy dla innych lepiej działa dieta nisowęglowodanowa. Zasady zdrowego odchudzania polegają szczegółowej obserwacji swojego ciała i reakcji na wyłączenie poszczególnych składników żywieniowych.

Zasada czwarta

Ogranicz spożycie alkoholu do dopuszczalnego poziomu. Wbrew pozorom alkoholowe trunki są niezwykle kaloryczne i nie sprzyjają utracie zbędnych kilogramów. Do tego alkohol jest niezwykle niezdrowy dla całego organizmu człowieka.

Zasada piąta

Sama dieta nie przyniesie pożądanych efektów jeśli nie połączymy jej z aktywnością fizyczną. Dlatego jeśli postanowimy w zdrowy sposób się odchudzać musimy zwiększyć swoją codzienną aktywność fizyczną, np. spacerować po 30 minut dziennie. Warto również skonsultować się lekarzem, zanim zdecydujemy się uprawiać nową formę wysiłku fizycznego.

Zasada szósta

Nie można dać się skusić na obietnicę szybkiej diety, które np. polegają na zastąpieniu normalnych posiłków koktajlami, czy przyjmowaniu tabletek odchudzających lub dziwnych i niepełnowartościowych kombinacji pokarmów (takich jak np. zupa z kapusty lub dieta z gotowanych buraków i jajek). Zapewne szybko stracimy na wadze, lecz te utracone kilogramy powrócą do nas jeszcze szybciej tzw. efekt jojo.

Zasada siódma 

Podczas odchudzania trzeba zrezygnować z jedzenia wysoko przetworzonych i sztucznych pokarmów. Do codziennej diety trzeba włączyć nieprzetworzone takie jak np. brązowy cukier, brązowy makaron, pieczywo pełnoziarniste i oczywiście świeże owoce i warzywa.

Zasada ósma 

Nie ufaj obietnicom które mówią, że schudniesz dietetyczne lub niskokaloryczne produkty jak niskotłuszczowa margaryna, jogurt albo ser, niskocukrowe napoje gazowane, niskokaloryczne pieczywo lub ciastka, zupy itp.

Zasada dziewiąta

Wytrwałość i samozaparcie to podstawa. Nie poddawaj się, powolna ale stała utrata masy ciała jest dla Ciebie lepsza niż szybkie schudnięcie. Dzięki temu zwiększa się szansa, że znowu nie przytyjemy.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

 

LEAVE A COMMENT