Dietetyczne ciastka jaglane

Home » Odżywianie » Dietetyczne ciastka jaglane
Odżywianie Brak komentarzy

Kasza jaglana to jedna z najzdrowszych i najstarszych kasz jakie są używane w kuchni, bo już od epoki neolitu. Posiada mnóstwo właściwości odżywczych, ma dużo łatwo przyswajalnego białka, nie zawiera glutenu i jest źródłem witamin z grupy B oraz żelaza i miedzi. Kasza jaglana ma też właściwości antywirusowe. Dlatego warto aby jak najczęściej pojawiała się na naszych stołach, zwłaszcza że można ją przyrządzić na wiele sposobów np. przygotować z niej ciastka jaglane.

Przepis na ciastka jaglane 

Składniki:

  • dwie szklanki ugotowanej kaszy jaglanej;
  • pół szklanki syropu z agawy lub miodu;
  • pół opakowania cukru wanilinowego;
  • łyżka łuszczu do smarowania

Przygotowanie:

Kaszę na ciastka jaglane należy odsączyć z wody i wymieszać z syropem z agawy lub miodem oraz cukrem wanilinowym (najlepiej takim z prawdziwą wanilią). Całość mieszamy do momentu powstania gęstej masy, jeśli jest zbyt rzadka możemy ją zagęścić używając mąki jaglanej. Następnie rozgrzewamy piekarnik do około 190-200 stopni Celsjusza. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy tłuszczem np. olejem. Na tak przygotowanej blasze za pomocą łyżki zanurzonej w zimnej wodzie układamy porcję ciasta. Spłaszczamy dłonią, aby powstały płaskie placuszki. Ciastka na blasze nie powinny leżeć zbyt blisko siebie, gdyż w trakcie pieczenia mogą się posklejać. Tak przygotowane ciastka jaglane powinny piec się przez około 15 minut, aż do momentu nabrania jasnożółtego koloru. Ważne aby zdjąć je po całkowitym ostygnięciu, w przeciwnym razie będą się rwały.

 

LEAVE A COMMENT