Jak ćwiczyć żeby mieć płaski brzuch?

Home » Zdrowy styl » Jak ćwiczyć żeby mieć płaski brzuch?
Zdrowy styl Brak komentarzy

Płaski brzuch to marzenie wielu z nas, niestety aby osiągnąć efekt idealnie płaskiego jak stół brzucha musimy się wiele natrudzić. Sama dieta, czy wykonywanie tylko brzuszków może okazać się niewystarczające. Wysiłek jaki włożymy w walce o piękny, wysportowany brzuch z pewnością będzie zachwycający i warto tą walkę rozpocząć już teraz. Z nadejściem wiosny na pewno nie pożałujemy.

Jak ćwiczyć?

Ćwiczenia na płaski brzuch trzeba wykonywać regularnie lecz należy zacząć powoli. Najlepiej jest trenować co drugi dzień, zawsze po krótkiej rozgrzewce np. wymachy nóg ramion, wykroki, przysiady, bieg w miejscu. Trzeba wykonywać ćwiczenia na każdą grupę mięśniową i we właściwej kolejności, a następnie powtórzyć każdą serię trzy razy. Pomiędzy seriami trzeba warto robić trzy minutowe przerwy w czasie których najlepiej podskakiwać na skakance. Bardzo ważny podczas wykonywania ćwiczeń jest oddech. Wdech robimy przed spięciem mięśni, a wydech w czasie ich napięcie, gdy wkładamy największy wysiłek w ćwiczenie. Ruchy podczas ćwiczeń wykonujemy powoli i koncentrujemy się na pracy poszczególnych partii mięśniowych. Podczas ćwiczeń cały czas trzeba również koncentrować się na napięciu mięśni brzucha i dna miednicy. Brzuch powinien być lekko wciągnięty. W treningu na płaski brzuch ważniejsza od ilości wykonywanych ćwiczeń i ilości powtórzeń ważna jest jakość. Dlatego trzeba też jak najuważniej i najdokładniej wykonywać wszystkie ćwiczenia.

Jak w wzmocnić efekt ćwiczeń?

Oprócz regularnego wykonywania serii ćwiczeń na płaski brzuch, trzeba również dodatkowo, najlepiej trzy razy w tygodniu wykonywać 45 minutowy trening aerobowy. Koniecznie musimy pamiętać o wypijaniu odpowiedniej ilości wody, szklanką tej cieczy zaczynamy każdy dzień, po wodę sięgamy również w czasie treningu. Ważne aby przez cały dzień zachować prostą postawę, która zmusza do napięcia mięśni brzucha. Nie możemy się też zniechęcać pierwsze efekty będą widoczne po około miesiącu, jednak bardzo szybo poprawi się nasze samopoczucie i dobry nastrój. Nie można zapomnieć też o diecie, aby szybciej pozbyć się „oponki” z brzucha trzeba sięgać po produkty przyśpieszające spalanie materii np. imbir, zieloną i czerwoną herbatę, świeże warzywa i błonnik.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

 

LEAVE A COMMENT