Magnez na stres

Home » Odżywianie » Magnez na stres
Odżywianie, Zdrowie Brak komentarzy

Magnez jest jednym z najważniejszych i podstawowych makroelementów potrzebnych każdemu człowiekowi do życia. Magnez wchodzi w skład wszystkich tkanek i znajduje się przede wszystkim we wnętrzu komórek. Prawidłowa ilość jaka powinna znajdować się w organizmie to 20-25 gramów. Około 50% magnezu znajduje się w układzie kostnym, 20-25% w układzie mięśniowym, a reszta w pozostałych tkankach. Pierwiastek ten jest potrzebny do wielu procesów życiowych które zachodzą w organizmach żywych. Najczęściej niedobory magnezu spowodowane są niewłaściwą dietą i stresem.

Dlaczego magnez jest dobry na stres?

Współczesny styl życia każdego z nas jest stresujący, a niestety stres powoduje niedobory magnezu w organizmie, a niedobór magnezu powoduje, że stajemy się bardziej nerwowi. Dlatego kiedy w naszym życiu dzieją się ważne, lecz denerwujące nas wydarzenia należy rozpocząć suplementację magnezu. Jak potwierdzają liczne badania magnez jest naturalnym środkiem uspokajającym. Jego zwiększona dawka pozytywnie wpływa na układ nerwowy, przeciwdziała stresowi oraz skurczom mięśni, a także poprawia jakość snu. Dzięki odpowiedniej dawce tego pierwiastka nasze mięśnie rozluźniają się, kości i mięśnie stają się mocniejsze, a krew krąży lepiej. Magnez należy przyjmować wraz z witaminą B6, gdyż to właśnie ona odpowiada za  jego prawidłowe przyswajanie przez organizm. W przypadku suplementacji magnezu koniecznie trzeba zwrócić uwagę, czy dany produkt zawiera także witaminę B6. Jednym z takich farmaceutyków zawierających tą cenną witaminę jest Magne B6: https://www.magneb6.pl/objawy%20niedoboru%20magnezu/magnez-a-stres. Magnez stres pozwoli uspokoić nam organizm i sprawić aby funkcjonował prawidłowo.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

LEAVE A COMMENT