Category : Odżywianie

Home » Archive by category : Odżywianie

Sałatka z kiełkami, to świetny pomysł na dostarczenie dużej ilości witamin i minerałów w okresie przesilenia wiosennego. To właśnie o tej porze roku, zmęczony zimą organizm potrzebuje zastrzyku energii pod postacią witaminowych przekąsek. Kiełki są małokaloryczne, posiadają dużo błonnika i dzięki temu wspomagają przemianę materii. Kiełki podkreślą smak wielu sałatek, poniżej przepis na wiosenną sałatkę ..

Read more

Orzechy włoskie są niezwykle popularne i chętnie wykorzystywane w kuchni do różnego rodzaju potraw i deserów. Orzechy to smaczna i zdrowa przekąska sama w sobie, a do tego posiadają wiele właściwości odżywczych, które są potrzebne naszym organizmom, każdego dnia. Śmiało mogą sięgać po nie i duzi i mali (o ile nie mamy na nie a..

Read more

Jednym z najbardziej soczystych i najzdrowszych owoców jest arbuz. Właściwości tego przysmaku były doceniane już w starożytności. Sam Hipokrates zalecał go jako środek moczopędny, a zimna i wilgotna skórka owocu służyła jako okład na czoło. Wszystko dzięki takim istotnym cechom, jak nawilżanie, nawadnianie (arbuz w 92% składa się z wody) oraz właściwościom przeciwutleniającym. Arbuz – ..

Read more

Zimą potrzebujemy większej ilości ciepłych pokarmów, które rozgrzeją nas organizm od środka, a do tego będą wybornie smakowały. Warto aby w naszym zimowym menu pojawiały się też ciepłe przekąski i przystawki takie jak np. sałatka z buraków i koziego sera, którą można szybko przygotować (jeśli mamy już wcześniej ugotowan..

Read more

Ocet jabłkowy powinien znajdować się w każdej kuchennej szafce, a w razie potrzeby można go przestawić do apteczki lub z powodzeniem używać jako kosmetyku. Właściwości zdrowotne octu jabłkowego znali już nasi starożytni przodkowie. Sam Hipokrates zalecał jego stosowanie na różnego rodzaju dolegliwości i schorzenia. I chociaż przez lata był on zapomniany, to obecnie jego wszechstronne ..

Read more

Święta, święta i po świętach, jak co roku mijają bardzo szybko chociaż intensywnie. Podczas świątecznych spotkań przy stole grzechem jest nie spróbować wszystkich pyszności jakie się na nim pojawiają. Większość z nas rezygnuje wtedy z diety i na chwilę zapomina o zasadach zdrowego żywienia. Przejedzenie i niestrawność to najczęściej spotykane podczas świąt dolegliwości. Przytyć jest ..

Read more

To już jutro jeden z najpiękniejszych i najbardziej magicznych wieczorów w ciągu roku. Wigilia Świąt Bożego Narodzenia to piękny czas kiedy możemy spotkać się z najbliższymi przy tradycyjnie zastawionym stole, na który pojawia się 12 potraw. Jedna z tych najważniejszych jest karp. Najczęściej na polskich stołach pojawia się smażony karp, którego przygotowanie jest najszybsze i ..

Read more

Żelki to jedne z ulubionych słodyczy wszystkich dzieci. Maluchy wręcz uwielbiają kolorowe miękkie, gumowate żelki i najchętniej jadłby je codziennie, a nawet kilka razy dziennie. Wiadomo jednak, że słodycze są bardzo niezdrowe i niekorzystnie wpływają zwłaszcza na zęby, lecz czasami trudno ich odmówić naszym pociechom. Żelki z witaminami Dzieci jak już wyżej zostało wspomniane uwielbiają ..

Read more

Imbir to niezwykle aromatyczna, korzenna przyprawa, która przybyła do nas z Chin. Imbir stał się niezwykle popularny a wykorzystywany jest zarówno w kuchni jak i w medycynie naturalnej od ponad 2000 lat. imbir posiada szereg właściwości leczniczych, cechuje go działanie antybakteryjne, antywirusowe i przeciwpasożytnicze oraz przeciw utleniające. Zdrowotne właściwości imbiru W imbirze ta niepozornym z ..

Read more

Magnez to niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu pierwiastek, który dostarczamy naszemu ciału wraz z pożywieniem. Większość z nas cierpi na niedobór magnezu, dlatego ważna jest jego odpowiednia suplementacja. Jednak nie każdy suplement magnezowy wchłania się dobrze, nawet jeśli zawiera odpowiednią ilość magnezu. Dla naszego ciała najważniejsza jest przyswajalność magnezu. Wchłanialność magnezu – jak ją zwiększyć? ..

Read more