Potrawy na Wielkanoc w tradycyjnym lecz zdrowym wydaniu

Home » Odżywianie » Potrawy na Wielkanoc w tradycyjnym lecz zdrowym wydaniu
Odżywianie Brak komentarzy

Już za kilka dni Wielkanoc, czyli najważniejsze ze wszystkich świąt w ciągu roku. Do tych świąt przygotowywaliśmy się przez okres Wielkiego Postu, kiedy wiele osób podejmuje postanowienie najczęściej te wykluczające jakieś pokarmy i napoje ze swojej codziennej diety (zazwyczaj są to słodycze i alkohol). W ciągu tego czasu tracimy zbędne kilogramy, poprawia się samopoczucie, jednak przy wielkanocnym, suto zastawionym stole szybko możemy przybrać na wadzę. Potrawy na  Wielkanoc wcale nie muszą być tuczące, trzeba tylko znaleźć odpowiedni sposób na ich podanie oraz zachować umiar w ich jedzeniu.

Potrawy na Wielkanoc jak je zdrowo przygotować 

Pieczone mięsa, wędliny, żurek, biała kiełbasa, jajka faszerowane, ciasta bez nich nie ma tradycyjnych świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Większość potraw na Wielkanoc jest bardzo kaloryczna , tłusta, a co za tym idzie ciężkostrawna. Jednak aby uniknąć przejedzenia, niestrawności i nagłego wzrostu wagi trzeba wiedzieć jak je przygotować, ile zjeść i czym wspomóc swój organizm. Składniki z których przygotujemy wielkanocne dania muszą być dobrej jakości. Unikajmy smażenia, jeśli to tylko możliwe, zdrowsze jest przecież pieczenie. Jeśli coś wymaga smażenia to najlepiej robić to na patelni która nie potrzebuje tłuszczu. Śmietanę, czy majonez wymieńmy na jogurt naturalny, a cukier na zdrowe zamienniki np. ksylitol, syrop klonowy, cukier trzcinowy. Przyprawiając potrawy na Wielkanoc dodawajmy te zioła, które wspomagają trawienie i przyśpieszają metabolizm np. majeranek, kminek, czy tymianek. Trzeba zadbać także o świeże warzywa, których na wiosnę nasz organizm jest wprost spragniony. Lekkie, warzywne sałatki powinny być uzupełnieniem dań obiadowych, czy też smaczną przystawką. Zachowajmy umiar, a po świątecznym obiedzie koniecznie trzeba wybrać się na długi, rodzinny spacer.

LEAVE A COMMENT