Witaminowa bomba, czyli sałatka z kiełkami

Home » Odżywianie » Witaminowa bomba, czyli sałatka z kiełkami
Odżywianie, Zdrowy styl Brak komentarzy

Sałatka z kiełkami, to świetny pomysł na dostarczenie dużej ilości witamin i minerałów w okresie przesilenia wiosennego. To właśnie o tej porze roku, zmęczony zimą organizm potrzebuje zastrzyku energii pod postacią witaminowych przekąsek. Kiełki są małokaloryczne, posiadają dużo błonnika i dzięki temu wspomagają przemianę materii. Kiełki podkreślą smak wielu sałatek, poniżej przepis na wiosenną sałatkę z kiełkami rzodkiewki. 

Sałatka z kiełkami rzodkiewki 

Składniki:

rzodkiewka

  • słoik kiełków rzodkiewki;
  • pół pęczka rzodkiewki;
  • trzy ogórki gruntowe;
  • pęczek koperku;
  • cztery ugotowane na twardo kurze jajka;
  • jena łyżka 12% śmietany;
  • łyżka majonezu;
  • sól, pieprz oraz kilka kropli cytryny do smaku.

Przygotowanie:

Ostudzone, ugotowane na twardo jajka, kroimy na drobną kostkę, a rzodkiewki ścieramy na tarce na grubych oczkach. Ogórki kroimy w cienkie lecz chrupiące plasterki i drobniutko siekamy koperek. W  średniej wielkości miseczce przygotowujemy sos ze śmietany, soku z cytryny i majonezu, następnie wrzucamy do niej wszystkie składniki: kiełki, rzodkiewkę, ogórki, posypujemy koperkiem, doprawiamy solą oraz pieprzem i dokładnie lecz delikatnie mieszamy. Kiełki rzodkiewki możemy przygotować samodzielnie w domu, wsypując nasiona do dużego słoika (można kupić specjalne słoiki na kiełki), zalewamy wodą i zakręcamy. Namaczanie nasion rzodkiewki powinno trwać około 2-4 godzin, po upływie tego czasu wylewamy wodę przez sitko lub specjalną perforowaną nakrętkę. Kiełki w słoiku pozostawiamy w ciepłym miejscu na około cztery dni, płucząc je kilka razy dziennie (kiełki potrzebują odpowiedniej ilości wilgoci).

 

LEAVE A COMMENT