Zdrowa mąka orkiszowa

Home » Odżywianie » Zdrowa mąka orkiszowa
Odżywianie Brak komentarzy

Mąka orkiszowa jak sama nazwa wskazuje pozyskiwana jest z ziaren orkiszu. Ten rodzaj zboża jest bardzo blisko spokrewniony z pszenicą, jednak posiada wiele cennych właściwości, których pszenica nie posiada. Mąkę orkiszową powinien do swojej diety wprowadzić każdy, kto lubi zdrowo gotować.

Najważniejsze zalety mąki orkiszowej

100 gram pełnoziarnistej mąki orkiszowej to aż 10 gramów białka i 63 gramy węglowodanów. W jej skład wchodzą również witaminy: B2, czy ryboflawina, witamina PP, B6 oraz Ci E, a także prowitamina A. Mąka orkiszowa jest także bogata w magnez, sód, potas, wapń oraz żelazo, a także zawiera śladowe ilości cynku, miedzi i manganu. Trzeba pamiętać jednak, że ziarno orkiszu bywa ciężkostrawne z uwagi na zawartość kwasu fitowego, którego ludzie nie trawią. Mąki orkiszowej nie spożywamy przecież na surowo, a drożdże lub zakwas neutralizują działanie kwasu fitowego.

Dieta z mąką orkiszową 

Dzięki temu, że orkisz zawiera prawie wszystkie substancje odżywcze potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu, możemy śmiało zastąpić nim wiele produktów. Orkisz pomaga schudnąć, ponieważ syci i likwiduje uczucie głodu, a do tego dostarcza błonnika, który pozwala na sprawne oczyszczenie organizmu. Orkisz pobudza też krążenie, z tego też powodu dietetycy polecają go osobom, którym marzną dłonie i stopy. Mąka orkiszowa taka samo jak mąka pszenna zawiera gluten, dlatego nie mogą go spożywać osoby na niego uczulone. Mąka orkiszowa zapewnia nam też spokojny sen i energię w ciągu dnia, gdyż zawiera tryptofan aminokwas potrzebny do tworzenia serotoniny. Mąka orkiszowa polecana jest również osobom aktywnym fizycznie i spędzającym dużo czasu na siłowni, gdyż umożliwia syntezę białka mięśniowego

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

LEAVE A COMMENT