Awokado i jego cudowna moc

Awokado to owoc, o mało apetycznym wyglądzie i dużej ilości kalorii oraz mało wyrazistym smaku. Taki wstęp z pewnością jest mało zachęcający do sięgnięcia po ten owoc, jednak nie trzeba się zniechęcać, gdyż awokado to prawdziwe źródło cennych dla zdrowia i urody składników odżywczych i witamin. Jeśli chcemy się zdrowo odżywiać to owoc ten musi znaleźć się w naszej diecie.

Właściwości zdrowotne awokado

Głównym składnikiem awokado są tłuszcze, które stanowią ok. 20-30% składników odżywczych w nim zawartych, z tego też powodu nazywane jest owocem maślanym. Chociaż awokado jest bardzo kaloryczne i składa się z tłuszczów to wspomaga odchudzanie. Zawarte w tym owocu tłuszcze to głównie nienasycone kwasy tłuszczowe , które obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, przez co zmniejszają ryzyko miażdżycy oraz poprawiają metabolizm. Awokado ma też bardzo duże znaczenie dla prawidłowej pracy mózgu. Połączenie kwasów tłuszczowych omega-3 oraz dużej dawki witaminy E to potwierdzone klinicznie działanie, które zapobiega rozwojowy choroby Alzheimera, a nawet może cofnąć objawy choroby we wczesnym jej stadium. Regularne spożywanie awokado poprawia także pamięć i koncentrację. Zaleca się też jego spożywanie w trakcie intensywnego wysiłku umysłowego. Fitoskładniki zawarte w tym pełnym zdrowia owocu pozwalają na obniżenie ciśnienia tętniczego krwi i poziomu złego cholesterolu. Zatem można je stosować w profilaktyce chorób serca i u osób już chorujących. Owoc zawiera też dużą ilość potasu, który reguluje gospodarkę elektrolitową oraz warunkuje prawidłową pracę układu sercowo-naczyniowego. Awokado zaleca się też spożywać kobietom planującym ciąże i ciężarnym. gdyż zawiera dużą ilość kwasu foliowego. Owoc ten posiada też właściwości odmładzające, gdyż zawiera dużą ilość glutationu, jednego z najsilniejszych antyoksydantów. Wspiera on pracę wątroby oraz układu nerwowego i wytwarzanie innych antyoksydantów. W awokado znajduje się też duża dawka luteiny, która ma duże znaczenie dla naszego wzroku.

Jak jeść awokado?

Awokado jak już wyżej zostało wspomniane ma niewyraźny smak, dlatego warto go wzbogacać dodatkowymi składnikami, bądź przyprawami. Wyśmienicie smakuje z dodatkiem soli, cytryny, czy oliwy z oliwek. Pestki z awokado nie należy wyrzucać, lecz zjeść. Pestka jest duża i twarda, a do tego posiada wiele właściwości odżywczych i zdrowotnych, głównie przeciwutleniaczy oraz błonnika. Pestkę z awokado należy wysuszyć, a następnie roztłuc i zmielić na drobny pyłek. Pestka jest gorzka więc jej szczyptę można dodawać do posiłków i napojów, smak się nie zmieni, a my dostarczymy naszemu organizmowi wielu cennych składników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *