Świąteczna dieta Bożonarodzeniowa

Wielkimi krokami zbliżają się najpiękniejsze święta w roku, a mianowicie święta Bożego Narodzenia. Z tymi świętami wiążą się wspólne spotkania przy suto zastawionych stołach.  Tradycyjne, polskie dania są niezwykle smaczne ale też niestety bardzo tuczące. Pomimo tego, że kolacja wigilijna jest postna, to jednak stanowi wprost kaloryczną bombę.  Warto wcześniej pomyśleć jak przeżyć święta i nie przytyć.

Jak utrzymać dietę w święta?

advent-1821749__340

Święta Bożego Narodzenia to bardzo trudny okres dla wszystkich osób na diecie, walczących z nadmiarem kilogramów, a także dla tych którzy przestrzegają zasad zdrowego odżywiania. Dlatego też trzeba się zastanowić czy radość ze świętowania wynika tylko z jedzenia, czy też rodzinnych spotkań, kolędowania i niezwykłej magicznej atmosfery. Warto walczyć z pokusą jedzenia pięknie pachnących i smakujących dań, które samym widokiem kuszą nasz oczy i pobudzają kubki smakowe. Koniecznie trzeba poinformować bliskich o swoich nowych zwyczajach dietetycznych. Ponadto najważniejszy jest umiar i rozsądek w jedzeniu.

Zasady świątecznej diety

bigos-445017__340

W nagonce przedświątecznych obowiązków i prac często zapominamy o regularnych posiłkach, które są podstawą każdej diety. Dlatego tak ważna jest regularność  jedzenia, także w święta musimy pamiętać o pięciu posiłkach. Każdy posiłek należy zacząć od wypicia szklanki wody. Nasz organizm możemy oszukać także optycznie poprzez zapełnienie talerzyka. Widząc zapełniony talerz zjemy mniej. Nie można zapomnieć o świeżych owocach i warzywach, które powinny uzupełniać bożonarodzeniową dietę i mają mnóstwo witamin, minerałów oraz błonnik, który wspomaga trawienie. Posiłki trzeba jeść powoli i dokładnie przeżuwać, dzięki temu będziemy także delektować się smakiem. Świąteczne potrawy można skutecznie odchudzić, poprzez zamianę składników  np. śmietany na jogurt naturalny oraz dodanie odpowiednich przypraw, które wspomogą proces trawienia. Ważny jest także ruch, nie można siedzieć za stołem, po świątecznym obiedzie koniecznie trzeba wybrać się na spacer podczas którego spalimy kalorie. Jeśli mamy dzieci to warto zachęcić je do wspólnej aktywnej zabawy. A na koniec jeszcze raz podkreślamy najważniejszy jest umiar.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *