Wchłanialność magnezu – co trzeba o niej wiedzieć?

Magnez to niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu pierwiastek, który dostarczamy naszemu ciału wraz z pożywieniem. Większość z nas cierpi na niedobór magnezu, dlatego ważna jest jego odpowiednia suplementacja. Jednak nie każdy suplement magnezowy wchłania się dobrze, nawet jeśli zawiera odpowiednią ilość magnezu. Dla naszego ciała najważniejsza jest przyswajalność magnezu.

Wchłanialność magnezu – jak ją zwiększyć?

Wchłanialność magnezu można zwiększyć wybierając odpowiedni suplement zwierający pierwiastek Mg, jednak przed jego zakupem warto dokładnie przeczytać ulotkę i informacje dotyczące składu. Dostępny na drogeryjnych i aptecznych półkach magnez może występować pod postacią łatwo rozpuszczalnych związków magnezu oraz nierozpuszczalnych związków magnezu.Skuteczniejsze i szybsze w działaniu są te preparaty, które zawierają związki rozpuszczalne. Magnez w postaci nierozpuszczalnych związków jest tak samo skuteczny lecz wolniej się wchłania. Biodostępność magnezu, czyli lepszą jego przyswajalność zwiększymy włączając do naszej codziennej diety produkty białkowe takie jak: mięso, nabiał i ryby oraz produkty zawierające cukier mleczny, czyli laktozę. Wchłanialność magnezu zmniejszają natomiast takie produkty jak: alkohol, nikotyna, kofeina oraz nadmiar tłuszczu w diecie, dlatego trzeba ich unikać. Pamiętajmy, że nadmiar stresu również szkodzi, przez niego tracimy najwięcej tego cennego pierwiastka i zaburza on prawidłową pracę organizmu. Więcej o wchłanialności magnezu przez nasz organizm dowiemy się z: https://www.magneb6.pl/wchlanialnosc%20magnezu/sole-magnezu-i-ich-przyswajalnosc.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *