Witaminowa bomba, czyli sałatka z kiełkami

Sałatka z kiełkami, to świetny pomysł na dostarczenie dużej ilości witamin i minerałów w okresie przesilenia wiosennego. To właśnie o tej porze roku, zmęczony zimą organizm potrzebuje zastrzyku energii pod postacią witaminowych przekąsek. Kiełki są małokaloryczne, posiadają dużo błonnika i dzięki temu wspomagają przemianę materii. Kiełki podkreślą smak wielu sałatek, poniżej przepis na wiosenną sałatkę z kiełkami rzodkiewki. 

Sałatka z kiełkami rzodkiewki 

Składniki:

rzodkiewka
  • słoik kiełków rzodkiewki;
  • pół pęczka rzodkiewki;
  • trzy ogórki gruntowe;
  • pęczek koperku;
  • cztery ugotowane na twardo kurze jajka;
  • jena łyżka 12% śmietany;
  • łyżka majonezu;
  • sól, pieprz oraz kilka kropli cytryny do smaku.

Przygotowanie:

Ostudzone, ugotowane na twardo jajka, kroimy na drobną kostkę, a rzodkiewki ścieramy na tarce na grubych oczkach. Ogórki kroimy w cienkie lecz chrupiące plasterki i drobniutko siekamy koperek. W  średniej wielkości miseczce przygotowujemy sos ze śmietany, soku z cytryny i majonezu, następnie wrzucamy do niej wszystkie składniki: kiełki, rzodkiewkę, ogórki, posypujemy koperkiem, doprawiamy solą oraz pieprzem i dokładnie lecz delikatnie mieszamy. Kiełki rzodkiewki możemy przygotować samodzielnie w domu, wsypując nasiona do dużego słoika (można kupić specjalne słoiki na kiełki), zalewamy wodą i zakręcamy. Namaczanie nasion rzodkiewki powinno trwać około 2-4 godzin, po upływie tego czasu wylewamy wodę przez sitko lub specjalną perforowaną nakrętkę. Kiełki w słoiku pozostawiamy w ciepłym miejscu na około cztery dni, płucząc je kilka razy dziennie (kiełki potrzebują odpowiedniej ilości wilgoci).

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *